Links Inloggen
Naar begin van de pagina
Home

Zoeken in de bijbel

Oude Testament
Genesis
Exodus
Leviticus
Numeri
Deuteronomium
Jozua
Rechters
Ruth
1 Samuël
2 Samuël
1 Keunenks
2 Keunenks
1 Kronieken
2 Kronieken
Gebed van Manasse
Ezra
Nehemia
Tobit
Judit
Ester
1 Makkabeeërs
2 Makkabeeërs
Job
Psaalms
Spreuken
Predeker
t Hoog Laid van Laifde
Wieshaid
Wieshaid van Jezus Sirach
Jesaja
Jeremia
Kloaglaiden
Baruch
Braif van Jeremia
Ezechiël
Daniël
Aanvullens bie Daniël
Hosea
Joël
Amos
Obadja
Jona
Micha
Nahum
Habakuk
Sefanja
Haggai
Zacharia
Maleachi

Nieuwe Testament
t Evengelie volgens Matteüs
t Evengelie volgens Marcus
t Evengelie volgens Lucas
t Evengelie volgens Johannes
Handelingen van apostels
Braif aan Romaainen
Eerste braif aan Korintiërs
Twijde braif aan Korintiërs
Braif aan Galoaten
Braif aan Efezers
Braif aan Filippiërs
Braif aan Kolossers
Eerste braif aan Tessalonikers
Twijde braif aan Tessalonikers
Eerste braif aan Timoteüs
Twijde braif aan Timoteüs
Braif aan Titus
Braif aan Filemon
Braif aan Hebreeërs
Braif van Jakobus
Eerste braif van Petrus
Twijde braif van Petrus
Eerste braif van Johannes
Twijde braif van Johannes
Daarde braif van Johannes
Braif van Judas
Openboaren van Johannes

 
t Evengelie volgens Johannes 01    02    03    04    05    06    07    08    09    10    11    12    13    14    15    16    17    18    19    20    21   

t Evengelie volgens Johannes 07


01Hiernoa bleef Jezus nog n tied van dörp noar dörp rondtrekken in Galilea. In kontrainen van Judea wol e dat nait doun, omreden Jeudse lu dij t veur t zeggen haren, wazzen der op oet hom om haals te brengen. 02In tied ston t Jeudse Loofhuttenfeest der aan te kommen. 03Jezus zien bruiers zeden den ook tegen hom: "Most hier nait blieven. Judea, doar most wezen. Den kinnen dien leerlingen doar ja ook zain wat ofst apmoal dust! 04Ast bekend worden wilst, most zain loaten wat ofst dust! Dust dit ja apmoal aal: loat t elk den toch ook zain!" 05Alderdeegs zien bruiers haren gain feduutsie in hom! 06"Mie komt t nou nog nait oet," zegt Jezus, "mor joe komt t altied wel oet. 07t Is nait meugelk dat mensken joe hoaten. Mie hoaten ze aal, omreden ik loat heur zain dat heur menaaier van doun verkeerd is. 08Goan ie mor noar dat feest. Ik goa nait. Ik bin der nog nait kloar veur." 09Zo gaf e heur beschaaid. Zulm bleef e in Galilea. 10 Mor zo gaauw zien bruiers noar t feest ofraaisd wazzen, ging Jezus der zulm ook op òf. Hai wol nait opvalen, doarom ging e zunder dat mensken deurharen wèl of e wel was. 11 Jeudse laaiders keken op t feest al noar hom oet. "Woar blift e toch?" vruigen ze. 12 Onder t volk wer der drok over hom aggewaaierd. Paardie lu zeden: "t Is n kerel oet ain stok!" "Nee," vonden aander lu, "hai brengt mensken op biesterboan." 13 Mor gainent zee dat haardop, bunzelachteg as ze wazzen veur Jeudse laaiders. 14 Eerst dou t feest op haalfschaid was, ging Jezus noar tempel tou. Doar gaf e aalgedureg onderwies. 15 Jeudse laaiders stonden der versteld van en zeden: "Hou wait hai dit apmoal? Hai het ter èns nait veur deurleerd." 16 "Wat ik mensken veurhol, heb k nait van miezulm," zee Jezus, "t komt van dij mie stuurd het. 17 As ain der op oet is om te doun wat God wil, den komt e der zulm wel achter of wat k joe veurhol bie God votkomt of dat k t zulm opbedocht heb. 18 Wèl op aigen gezag sprekt, is t om zien aigen eer te doun. Mor wèl t te doun is om eer van dij hom stuurd het, dij is betraauwboar. Zokkent zit gain spier kwoad bie. 19 Wet heb ie van Mozes kregen, nait den? En gainain holdt zok ter aan. Woarom perbaaier ie mie den om t levent te brengen?" 20 "Ie binnen stoapelgek," zee t volk, "wèl wil joe den oet tied helpen?" 21 "Ain grode doad heb k doan," zee Jezus, "en ie kieken der mit verstand noar. 22 Doudestieds het Mozes opdracht geven jonges te besnieden - aiglieks was t Mozes nait, mor joen veurolders dij der mit begund binnen -, en alderdeegs op sabbat dou ie dat! 23 As ain op sabbat besneden worden mag, omreden wet van Mozes wordt aans nait noakommen, woarom bin ie den zo kwoad op mie omreden k heb op sabbat ain haildaal beter moakt? 24 Ie mouten nait aalweg oordailen noar wat je zain. Kiek hou t in t echt in mekoar zit en goa doar noar vot." 25 n Stokkewat Jeruzalemmers zeden dou: "Dat is toch dij man dij ze noar t levent stoan? 26 En nou staait e doar zomor vrijoet te proaten, zunder dat ain der wat tegen inbrengt. Ons laaiders binnen toch nait denken goan dat hai Messias is? 27 Hou kin dat nou: as dij Messias komt, den wait gainain woar of e heerkomt. Van dizzent wait wie t ja aal." 28 Dou vuil Jezus tegen heur oet - in tied nog aal aan t onderwiezen in tempel - : "Ie waiten wèl of ik bin? En ie waiten ook ales over mien komòf? Mor dou der denk om: nait oet miezulm bin k kommen. Der is ain dij mie stuurd het en op hom kin je aan. Ié kennen hom nait, 29 mor ík aal: ik kom ja bie hom vot, hai het mie hier hènstuurd." 30 Dou wollen ze hom geern pakken. Mor der was gainain dij hom griepen dee: t was zien tied nog nait. 31 Mor van t gewone volk kregen der n bult feduutsie in hom: "Messias, as dij komt," zeden ze, "zel wis nait méér bewiezen levern kinnen, as hai al doan het!" 32 Farizeeërs kregen in de goaten dat t volk hier t onder mekoar over haar. Doarom stuurden zai, soamen mit hogepriesters, tempelplietsie op hom òf om hom op te pakken. 33 "k Bin nog mor n luk schòftke bie joe," zee Jezus. "Den goa k vot, weerom noar dij mie stuurd het. 34 Ie goan wis nog wel noar mie op zuik, mor vinden zel je mie nait. Woar ik hèngoa, doar kin ie nait kommen." 35 Jeudse laaiders zeden dou bie zokzulm: "Woar zol e den toch hèngoan, dat wie hom alderdeegs nait vinden kinnen? Hai zel toch nait in t zin hebben noar steden in t boetenlaand tou te goan om doar aan dij Grieken onderwies te geven? 36 Wat zol e toch mainen mit: 'Ie goan vaast nog wel noar mie op zuik, mor vinden zel je mie nait' en 'Ie kinnen nait kommen woar ik hèngoa"?' 37 Op leste dag van t feest, dat is t hoogtepunt ter van, ston Jezus nog aalweg in tempel. Dou raip e zo haard as e kon: "Elk dij dörst het, kom mor hier, om te drinken!
Vertraauw mor op mie!

38 Over zonent wer schreven: Zien haart zel n wèl wezen,
doar stromen wotter oetkommen doar je van in levent blieven!"
39 Hai bedoulde doar de Gaist mit. Lu dij vertraauw in hom haren, zollen dij Gaist kriegen. God haar dij dou ja nog nait geven: omreden Jezus haar nog nait ereploats kregen dij hom toukwam. 40 Van aal dij mensken dij hom dit zeggen heurd haren, wazzen der dij zeden: "Dit is eerlieks profeet dij kommen zol." 41 Aandern zeden: "Hai is Messias." Weer aandern: "Mor dij komt toch nait van Galilea heer? 42 Der staait ja in Bouken dat Messias van David stamt en van Betlehem kommen zel doar David ook heerkwam." 43 Zo kwam der onder t volk dikke rebulie over wèl of e aiglieks was. 44 Der wazzen gounent dij hom griepen wollen, mor gainain dij t dee. 45 Tempelplietsie kwam dus weerom bie hogepriesters en Farizeeërs. Doar kregen ze te heuren: "Woarom heb ie hom nait opbrocht?" 46 "Wie binnen nog nooit ain tegenkommen dij zien mond zo goud op stee het as hai," zeden ze. 47 "t Is toch nog nait zowied dat e ook joe van wies brocht het?" vruigen Farizeeërs. 48 "Der is toch ook gainain van laaiders of van Farizeeërs dij feduutsie in hom kregen het? 49 Aal dij lu ook, dij èns nait waiten wat ter in wet staait, je zóllen ze wat!" 50 Mor ain van heur, Nikodemus, man dij vrouger al ais bie Jezus langs west haar, zegt: 51 "Volgens dij wet van ons, kinnen wie ja gainain veroordailen of hai mout eerst verheurd worden en t mout dudelk wezen woar of e mit dounde is." 52 "Doe komst toch zeker ook nait oet Galilea?" zeden ze tegen hom. "Trek t mor noa en zelst zain, dat ter oet Galilea gain profeet komt." 53f + Dit dail (kepittel 7:53 - 8:11) komt in veul vrouge handschriften en olde vertoalens nait veur; aander handschriften zetten t noa Lucas 21:38. Mainstekaans is dit stok eerst loater in t Evengelie van Johannes opnomen.f* Dou ging elk op hoes aan,